top of page
  • Zdjęcie autoraLaura Polaczkiewicz-Zuchowska

Natura Równowagi - czym jest dla mnie.

Zaktualizowano: 1 paź 2022

„bycie przebudzonym wewnątrz, nie będąc świadomym niczego poza świadomością samą w sobie”



Medycyna, nauka, pasja do podróży i gór, kontakt z naturą, ruch i kreatywność, taniec i akrobatyka, joga, medytacja i mindfulness, architektura i sztuka, antyki i klasyczna biżuteria, naturalna pielęgnacja ciała i ducha… mogę tak wymieniać i nie ważne w sumie w jakiej kolejności wymieniamy, ale ważne, że w tym wszystkim widzę wspólny mianownik - fascynację otaczającym mnie światem, zachwyt nad jego doskonałością. Jako człowiek chcę zachować pełnię zdrowia i dobrostan swój własny i swoich bliskich, a jako lekarz chcę wykorzystać potencjał różnych metod terapeutycznych w leczeniu swoich pacjentów.


Ktoś mnie zapytał ostatnio dlaczego „natura równowagi”?


Natura czym tak naprawdę jest? Otwieram słownik języka polskiego PWN i wpisuję hasło NATURA:

[cyt.]

1. «przyroda, zachodzące w niej zjawiska i procesy»

2. «stan pierwotny przyrody, niezmieniony przez kulturę i cywilizację»

3. «przyroda jako siła kształtująca organizmy żywe, zwłaszcza ludzi»

4. «cechy wrodzone i usposobienie człowieka; też: człowiek o określonym usposobieniu»

5. «zespół cech charakterystycznych dla określonych zjawisk, przedmiotów itp.»

6. daw. «produkty, towary, przedmioty użytkowe, zwykle jako środek płatniczy»


Jedno słowo, a może być używane w tak wielu znaczeniach, spodobała mi się bardzo taka wieloznaczna koncepcja.


Natomiast słowo RÓWNOWAGA jest tłumaczone w słowniku języka polskiego PWN jako:

[cyt.]

1. «naturalny stan żywego organizmu, jego właściwe położenie w przestrzeni»

2. «spokój, opanowanie»

3. «stabilny układ przeciwstawnych sił, wartości»

4. «stan ciała, w którym działające na nie siły wzajemnie się znoszą, a więc nie powodują ruchu»


Dodatkowo pojęcie RÓWNOWAGI ma dla mnie szczególne znaczenie. Układ równowagi człowieka oraz przyczyny zaburzeń równowagi były przedmiotem mojej rozprawy doktorskiej. Jego złożona konstrukcja anatomiczna i funkcjonalna mnie fascynuje. W życiu natomiast poszukuję recepty na zachowanie RÓWNOWAGI.


Serdecznie pozdrawiam,

Laura Polaczkiewicz-Zuchowska




16 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page